Vi har diskuteret i gruppen, om at vi hvorvidt vi bruger
formel eller uformel læring. Da vi har fundet ud af, at det er svært at sætte
det i bås. Vi mener at der både er formel og uformel læring i vores projekt. Vi
sætter drengene i en bevidst læringssituation ved at gøre klar og fortalt dem
at vi skal lave noget mad, som de ikke har prøvet at lave før. Vi gør dem
nysgerrige på det, ved at fortælle det er grønne frikadeller og solskinsmos. I
et af vores blog indlæg skrevet, at vi bruger meget uformel læring, fordi
børnene ikke ved, at det er en lærings situation. Men igennem vores diskussion til
vejledningstimen snakkede vi om, om man kan tage formel læring uden uformel, i
det vi jo ved at det er en lærings situation vi sætter drengene i. Kan man
overhoved beslutte sig for en uformel læringsproces?
Vi vil her skrive lidt om hvad formel læring er og koble det
sammen med vores projekt:
Formel læring er hvor man sætter børnene i et bevidst
læringssituation, man ”forventer” at børnene skal lære noget af det, man
fastsætter et centralt mål for hvad barnet skal have ud af situationen.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar