De 25
spørgsmål – de relevante og udvalgte for os.
1: Hvem er målgruppen?
Vores målgruppe er tre grupper. Vi henvender os til forældre, børnene og pædagogerne. Det er forældrene og pædagogerne vi skal have til at tage vores produkt i brug sammen med barnet/børnene.
Vores målgruppe er tre grupper. Vi henvender os til forældre, børnene og pædagogerne. Det er forældrene og pædagogerne vi skal have til at tage vores produkt i brug sammen med barnet/børnene.
2: Hvad er budskabet?
Vores budskab er at få børn til at være mere med i køkkenet sammen med deres forældre, få en naturlig nysgerrighed for madlavning og sund kost. Det er også at få forældre mere bevidste om sund kost og at det kan lade sig gøre i en travl hverdag at nå det hele og at få sund og nærende mad. Vi vil også gerne inddrage pædagogerne i institutionerne til at få børnene mere med i køkkenet.
Vores budskab er at få børn til at være mere med i køkkenet sammen med deres forældre, få en naturlig nysgerrighed for madlavning og sund kost. Det er også at få forældre mere bevidste om sund kost og at det kan lade sig gøre i en travl hverdag at nå det hele og at få sund og nærende mad. Vi vil også gerne inddrage pædagogerne i institutionerne til at få børnene mere med i køkkenet.
4: Hvilken effekt skal produktet have hos målgruppen?
Vi ønsker at produktet skal have en positiv effekt hos målgruppen. Det skal både vække nysgerrighed og interesse hos barnet, at være med i køkkenet til at lave maden. Det skal også have en effekt på forældrene som kan vejlede dem til en sundere hverdag hvor barnet sagtens kan være med. Pædagogerne skal blive inspireret til at barnet kan være med i køkkenet, det kan være med til at lave eftermiddagsfrugt, bage boller, dække bord m.m
Vi ønsker at produktet skal have en positiv effekt hos målgruppen. Det skal både vække nysgerrighed og interesse hos barnet, at være med i køkkenet til at lave maden. Det skal også have en effekt på forældrene som kan vejlede dem til en sundere hverdag hvor barnet sagtens kan være med. Pædagogerne skal blive inspireret til at barnet kan være med i køkkenet, det kan være med til at lave eftermiddagsfrugt, bage boller, dække bord m.m
5: Hvad er formålet med effekten hos målgruppen?
Formålet er at vække nysgerrighed og opmuntre en travl hverdag, som ikke behøver være stresset eller usund.
Formålet er at vække nysgerrighed og opmuntre en travl hverdag, som ikke behøver være stresset eller usund.
9: Hvordan påvirkes målgruppen ellers med lignende
budskaber?
Målgruppen møder dagligt opfordringer og påmindelser fra medierne. Aviser, tv og radio medvirker til at påvirke vores målgruppe. Det er ikke fremmed eller anderledes for målgruppen hvad vi ønsker at fremme, men vi forsøger at fremme det på en praktisk, afslappende og hyggelig måde. Så det er mere retningslinjer vores produkt bruger end at pålægge et ansvar.
Målgruppen møder dagligt opfordringer og påmindelser fra medierne. Aviser, tv og radio medvirker til at påvirke vores målgruppe. Det er ikke fremmed eller anderledes for målgruppen hvad vi ønsker at fremme, men vi forsøger at fremme det på en praktisk, afslappende og hyggelig måde. Så det er mere retningslinjer vores produkt bruger end at pålægge et ansvar.
11: Hvor, hvornår og hvordan skal målgruppen opleve
produktet?
Produktet skal opleves i trygge og vante rammer, som i institutionen eller i hjemmet. Det skal være en hyggelig oplevelse man har lyst til at bygge videre på. Ved at se og dermed opleve produktet skal målgruppens lyst til at lave maden, være kreative og gøre det til en god oplevelse fremmes.
Produktet skal opleves i trygge og vante rammer, som i institutionen eller i hjemmet. Det skal være en hyggelig oplevelse man har lyst til at bygge videre på. Ved at se og dermed opleve produktet skal målgruppens lyst til at lave maden, være kreative og gøre det til en god oplevelse fremmes.
12: Hvordan skal produktet distribueres?
Produktet skal distribueres i institutionen og på biblioteket. Det skal være let tilgængeligt og oplyst ved plakat-reklamer samme steder. Mund til mund vil også fremme distributionen.
Produktet skal distribueres i institutionen og på biblioteket. Det skal være let tilgængeligt og oplyst ved plakat-reklamer samme steder. Mund til mund vil også fremme distributionen.
19: Hvad må produktet koste?
Vores produkt skal ikke være ret dyrt, da mange institutioner har stramme budgetter og vi ønsker ikke at økonomien skal stoppe brugerne i at benytte produktet. Netop derfor skal det også være billigt at låne og/eller købe.
Vores produkt skal ikke være ret dyrt, da mange institutioner har stramme budgetter og vi ønsker ikke at økonomien skal stoppe brugerne i at benytte produktet. Netop derfor skal det også være billigt at låne og/eller købe.
21: Hvilke etiske problemer kan opstå?
Det etiske problem vi er mest fokuserede på er brug af råvarer. Vi vil undgå at bruge svinekød, eller have andre alternativer klar. Økologi er naturligvis op til den enkelte, vi kommer gerne med gode råd og hvad vi bruger af råvarer men det skal være let op til den enkelte at bestemme selv.
Det etiske problem vi er mest fokuserede på er brug af råvarer. Vi vil undgå at bruge svinekød, eller have andre alternativer klar. Økologi er naturligvis op til den enkelte, vi kommer gerne med gode råd og hvad vi bruger af råvarer men det skal være let op til den enkelte at bestemme selv.
22: Hvad skal produktet hedde?
Produktet skal hedde ”Børne Tv-Køkkenet” og kommer i en sød kuffert med film og opskrifter.
Produktet skal hedde ”Børne Tv-Køkkenet” og kommer i en sød kuffert med film og opskrifter.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar