torsdag den 29. marts 2012

Målgruppe og produkt



Læring vi mener der finder sted i mødet mellem målgruppe og produkt.


Vores målgruppe er de store børnehavebørn. Vi ønsker at børnene samt forældrene kan tage en kuffert med madopskrifter, film, folder med "hvad mit barn kan i den og den alder". Det skal være en hjælpe guide til at få en mere overskuelig hverdag hvor børnene kan indgå og være en del af madlavningen.Eftermiddagen/hversdagen kan ofte være travl og stresset for mange, derfor ønsker vi at forældrene kan få inddraget børnene så hverdagen bliver nememre. Vi ønsker også at børnene få en god oplevelser med madlavningen og derved får en interesse for at lave mad. I disse dage er der mange børn og unge som ikke kan finde ud af at lave mad, så dette vil også være en forbyggelse for når barnet skal flyttet hjemmefra at barnet har være med til processerne helt fra barndommen af. Forhåbentlig finder barnet også selv ud af, at det er sjovt at lave mad.

Med hensyn til uformel og formel læring står vi lidt med hver sit ben i begge lejre. I det at vi har planlagt at det skal være en læringsituation, hvor vi har nogle forventninger til hvad der skal ske og at det skal give nogle redskaber til at gøre madlavning nemmere, som nævt tidligere i indlægget. Det uformelle kommer i og med at der måske kan opstå en læringssituation, som vi ikke havde regnet med. Det kan fx være at børnene styrker deres fin motorik, når de står og skal skrælle kartofler.

1 kommentar:

  1. Jeg synes I har fat i det rigtige - jeg håber at I fastholder jeres nysgerrighed mht. den uformelle læring - og at I, hvis I afprøver produktet, kan sætte flere ord på hvor mange ting, der kommer i spil under madlavningen i form af uformel læring.

    GLæder mig til at følge jeres projekt.
    Caroline

    SvarSlet